W NASZYM PRZEDSZKOLU KAŻDA ZABAWA JEST NAUKĄ, A KAŻDA NAUKA ZABAWĄ.
NAUCZYCIELE PRACUJĄ W OPARCIU O:
- podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego (Dziennik Ustaw z dnia 14 lutego 2017 r.,
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego wskazuje cel wychowania przedszkolnego, zadania profilaktyczno-wychowawcze przedszkola, oraz efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci na zakończenie wychowania przedszkolnego.
Podstawa programowa – Przedszkole
- Program wychowania przedszkolnego, W. Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo- Grupa MAC S.A., Kielce 2020. plus pakiet dydaktyczny
Program oparty jest na aktywności dziecięcej w odniesieniu do kompetencji kluczowych, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia, kompetencji które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna Program uwzględnia rozwój psychomotoryczny i społeczno-emocjonalny dziecka jak również wytyczne ustawowe w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, stanowi podstawę do planowania codziennej pracy pedagogicznej z dziećmi albowiem celowe planowanie pozwoli nauczycielowi na wsparcie dziecka we wszystkich obszarach rozwoju.„W efekcie takiego całościowego wsparcia dziecko osiągnie dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji”
- Program nauczania religii rzymskokatolickiej dla przedszkola – „Tak dla Jezusa” plus pakiet
Program jest dostosowany do aktualnej Podstawy programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce z 9 czerwca 2018 roku. Respektuje jej wskazania i posługuje się przyjętą w Podstawie terminologią, określając na każdym poziomie edukacji przedszkolnej cele katechetyczne i treści oraz stawiane przed katechizowanymi wymagania i kształtowane w nich postawy.
Program_dla_przedszkola_TAK_dla_Jezusa.pdf (jednosc.com.pl)
PONADTO REALIZUJEMY:
- programy własne opracowane przez nasz zespół
- auczycieli, pedagogów, specjalistów i instruktorów mające na celu wspieranie i wspomaganie oraz rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci
- programy i projekty opracowane przez instytucje i stowarzyszenia, innych autorów przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym.
- programy interaktywne
,,Nie zmuszajmy dziecka do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność. Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia. Nie żądajmy, lecz przekonujmy. Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijać jego umysł tak, by samo wiedzieć chciało”.
Jan Korczak
Funkcjonowanie placówki jaką jest przedszkole ściśle związane jest z rozwojem, a co za tym idzie z planowaniem wszelkich działań jakie towarzyszą zagadnieniom planowania i projektowania ,dlatego też co 4 lata opracowujemy Koncepcje Pracy Przedszkola ( obecnie realizowana koncepcja obejmuje lata 2022/2023- 2026/2027) która wyznacza kierunek naszych wspólnych działań związanych z naszą misją i wizerunkiem Uwzględnia warunki w jakich funkcjonuje przedszkole, styl komunikowania się wszystkich członków społeczności przedszkolnej.
Szczególnym elementem naszej koncepcji jest rozwijanie inteligencji wielorakich naszych wychowanków, na podstawie teorii Howarda Gardnera. W literaturze psychologicznej pojęcie ,, inteligencji” najczęściej definiowane jest jako zdolność rozumienia, kojarzenia, bystrość w znajdowaniu rozwiązań określonych problemów. Tymczasem Howard Gardner w 1984r zaprzeczył jakoby istniała jedna, ogólna zdolność umysłowa człowieka, która sprawia, że określa się go ,,człowiekiem inteligentnym”. Na podstawie wieloletnich badań stwierdził, że każdy mózg człowieka ma specyficzną ,,mapę” talentów, z którą przychodzimy na świat. Wyposażenie genetyczne to ,,kapitał początkowy” każdego nowo narodzonego dziecka . Od środowiska w jakim dziecko wzrasta, zależy rozwój lub zahamowanie naturalnych, wrodzonych predyspozycji. Zatem od nas – dorosłych, rodziców, nauczycieli – w dużym stopniu zależy, które talenty rozkwitną, a które – być może nigdy się nie ujawnią.
,,Każde dziecko jest zdolne, ale nie ma dwojga dzieci zdolnych w ten sam sposób”
Thomas Armstrong
Na podstawie koncepcji , uwzględniając aktualne kierunki polityki oświatowej naszego państwa opracowujemy roczny plan pracy dydaktyczno-wychowawczo opiekuńczej
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/podstawowe…
obecnie
2022/2023
„KIEDYŚ BĘDĘ DOROSŁY” – PROGRAM PREORIENTACJI ZAWODOWEJ
„Wybierz sobie zawód który lubisz a całe życie nie będziesz musiał pracować „
Konfucjusz
2023/ 2024
ŚWIAT BEZ TAJEMNIC- SUPER MOC KSIĄŻEK
„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Wisława Szymborska