W NASZYM PRZEDSZKOLU KAŻDA ZABAWA JEST NAUKĄ, A KAŻDA NAUKA ZABAWĄ.
NAUCZYCIELE PRACUJĄ W OPARCIU O:
- podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego (Dziennik Ustaw z dnia 14 lutego 2017 r.,
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego wskazuje cel wychowania przedszkolnego, zadania profilaktyczno-wychowawcze przedszkola, oraz efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci na zakończenie wychowania przedszkolnego.
Podstawa programowa – Przedszkole
- Program wychowania przedszkolnego, W. Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo- Grupa MAC S.A., Kielce 2020. plus pakiet dydaktyczny
Program oparty jest na aktywności dziecięcej w odniesieniu do kompetencji kluczowych, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia, kompetencji które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna Program uwzględnia rozwój psychomotoryczny i społeczno-emocjonalny dziecka jak również wytyczne ustawowe w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, stanowi podstawę do planowania codziennej pracy pedagogicznej z dziećmi albowiem celowe planowanie pozwoli nauczycielowi na wsparcie dziecka we wszystkich obszarach rozwoju.„W efekcie takiego całościowego wsparcia dziecko osiągnie dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji”
- Program nauczania religii rzymskokatolickiej dla przedszkola – „Tak dla Jezusa” plus pakiet
Program jest dostosowany do aktualnej Podstawy programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce z 9 czerwca 2018 roku. Respektuje jej wskazania i posługuje się przyjętą w Podstawie terminologią, określając na każdym poziomie edukacji przedszkolnej cele katechetyczne i treści oraz stawiane przed katechizowanymi wymagania i kształtowane w nich postawy.
Program_dla_przedszkola_TAK_dla_Jezusa.pdf (jednosc.com.pl)
PONADTO REALIZUJEMY:
- programy własne opracowane przez nasz zespół
- auczycieli, pedagogów, specjalistów i instruktorów mające na celu wspieranie i wspomaganie oraz rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci
- programy i projekty opracowane przez instytucje i stowarzyszenia, innych autorów przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym.
- programy interaktywne
,,Nie zmuszajmy dziecka do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność. Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia. Nie żądajmy, lecz przekonujmy. Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijać jego umysł tak, by samo wiedzieć chciało”.
Jan Korczak
Funkcjonowanie placówki jaką jest przedszkole ściśle związane jest z rozwojem, a co za tym idzie z planowaniem wszelkich działań jakie towarzyszą zagadnieniom planowania i projektowania ,dlatego też co 4 lata opracowujemy Koncepcje Pracy Przedszkola ( obecnie realizowana koncepcja obejmuje lata 2022/2023- 2026/2027) która wyznacza kierunek naszych wspólnych działań związanych z naszą misją i wizerunkiem Uwzględnia warunki w jakich funkcjonuje przedszkole, styl komunikowania się wszystkich członków społeczności przedszkolnej.
Szczególnym elementem naszej koncepcji jest rozwijanie inteligencji wielorakich naszych wychowanków, na podstawie teorii Howarda Gardnera. W literaturze psychologicznej pojęcie ,, inteligencji” najczęściej definiowane jest jako zdolność rozumienia, kojarzenia, bystrość w znajdowaniu rozwiązań określonych problemów. Tymczasem Howard Gardner w 1984r zaprzeczył jakoby istniała jedna, ogólna zdolność umysłowa człowieka, która sprawia, że określa się go ,,człowiekiem inteligentnym”. Na podstawie wieloletnich badań stwierdził, że każdy mózg człowieka ma specyficzną ,,mapę” talentów, z którą przychodzimy na świat. Wyposażenie genetyczne to ,,kapitał początkowy” każdego nowo narodzonego dziecka . Od środowiska w jakim dziecko wzrasta, zależy rozwój lub zahamowanie naturalnych, wrodzonych predyspozycji. Zatem od nas – dorosłych, rodziców, nauczycieli – w dużym stopniu zależy, które talenty rozkwitną, a które – być może nigdy się nie ujawnią.
,,Każde dziecko jest zdolne, ale nie ma dwojga dzieci zdolnych w ten sam sposób”
Thomas Armstrong
Na podstawie koncepcji , uwzględniając aktualne kierunki polityki oświatowej naszego państwa opracowujemy roczny plan pracy dydaktyczno-wychowawczo opiekuńczej
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/podstawowe…
obecnie
2024/ 2025
ZDROWE DZIECIAKI- TO MY PRZEDSZKOLAKI
„Ludzie nie będą mogli osiągnąć swojego pełnego potencjału zdrowotnego, jeśli nie będą zdolni do kontrolowania wszystkich czynników, od których zależy zdrowie.”
Promujemy zdrowie nie dlatego, że jest ważne ale dlatego, że bez niego wszystko inne jest nieważne.
2023/ 2024
ŚWIAT BEZ TAJEMNIC- SUPER MOC KSIĄŻEK
„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Wisława Szymborska
2022/2023
„KIEDYŚ BĘDĘ DOROSŁY” – PROGRAM PREORIENTACJI ZAWODOWEJ
„Wybierz sobie zawód który lubisz a całe życie nie będziesz musiał pracować „
Konfucjusz